وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه تیرامیسوی ایتالیایی در منزل

روش تهیه تیرامیسوی ایتالیایی در منزل

روش تهیه تیرامیسوی ایتالیایی در منزل

 

خب دوستان و کدبانوهای ایران نازی عزیز سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه.قطعا تا به حال اسم تیرامیسو را شنیده اید یا حتما خورده اید.اما امروز ما دستور این دسر عالی و خوشمزه را به روش دیگری به شما آموزش میدهیم که بسیار خوشمزه تر است.با ما همراه باشید.

 

*موادی که برای تهیه این تیرامیسو لازم دارید:

-تخم مرغ   ۴عدد

-شکر   ۱الیوان

-وانیل مایع   یک قاشق چایخوری

-پنیر ماسکارپونه   ۵۰۰گرم

-پودر قهوه   به مقدار کافی

-قهوه ترک   به مقدار کافی

-بیسگویت مخصوص تیرامیسو   ۲ بسته

 

روش تهیه تیرامیسوی ایتالیایی در منزل

 

*برای داشتن یک تیرامیسوی ایتالیایی خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-اولین کاری که میکنم این است که مقداری آب جوش به قهوه اضافه می کنم تا خیس شود. از دو نوع قهوه سریع و قهوه ترک استفاده میکنم شما از هر نوع قهوه ای که می خواهید می توانید استفاده کنید، مهم اینجا ترکیب طعم تلخ قهوه در تیرامیسو است.

 

خب حالا تخم مرغ ها را که از قبل در دمای محیط قرار دادیم تک تک در ظرفی می شکنیم. سفیده و زرده را جدا می کنیم. این نکته خیلی مهم است که سفیده و زرده جدا شوند.

 

یک ذره نمک به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم. یعنی نمک خیلی کم باشد در حد نوک انگشت خب حالا سفیده تخم مرغ را با همزن برقی هم میزنیم.

آنقدر هم میزنیم که کف مانند و کرم رنگ شود. طوری که اگر ظرف را سر و ته کنید سفیده نریزد. و یک نکته مهم این است موقع هم زدن تخم مرغ نباید حتی یک قطره آب داخل ظرف یا پره های همزن باشد چون در این صورت سفیده اصلا به حالت کف مانند در نمی آید.

خب سفیده تخم مرغ ما آماده است. می رویم سراغ هم زدن زرده تخم مرغ. و این هم تصویر از سفیده تخم مرغ که آماده کردم.

 

2-حالا یک لیوان شکر را به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و سپس یک قاشق چای خوری وانیل اضافه کنید. اگر وانیل مایع نداشتید می توانید از یک قاشق چای خوری پودر وانیل استفاده کنید.

 

یک قابلمه متوسط حاوی آب را روی حرارت بگذارید وقتی جوش آمد حرارت را متوسط کنید تا آرام بجوشد در همین حین ظرف ترکیب زرده تخم مرغ را روی قابلمه گذاشته و مدام هم بزنید تا زرده تخم مرغ توسط بخار آب گرما دیده شود و حالت خامی آن از بین برود.

 

این کار شاید کمی خسته کننده باشد اما در نهایت یک کرم فوق العاده درست خواهید کرد. من در اینجا از زرده تخم مرغ به صورت خام استفاده نکردم چون ما ایرانی ها از بوی زهم تخم مرغ بدمان می آید برای همین کمی حالت گرما دیدگی به زرده تخم مرغ می دهم.

 

و یک نکته مهم این که نباید حرارت زیاد باشد چون زرده تخم مرغ میپزد در حالی که ما می خواهیم زرده تخم مرغ کمی گرما دیده شود تا از حالت خامی در بیاید. زرده تخم مرغ را روی بخار آب مدام هم بزنید تا رنگ آن به کرمی تغییر کند. نگذارید زیاد رنگ زرده تخم مرغ به سفیدی برود. رنگ آن باید کرمی باشد. خب حالا رنگ آن به کرمی تغییر کرده و کمی غلیظ شده است.

 

حالا ترکیب زرده تخم مرغ را از روی حرارت بردارید و پنیر ماسکار پونه را به ترکیب زرده تخم مرغ اضافه کنید خب حالا با همزن برقی هم بزنید در حدی هم بزنید که پنیر در زرده حل شود. اگر زیاد هم بزنید پنیر آب پس می دهد و این اصلا خوب نیست. خب حالا زرده را کم کم به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. حالا یک کرم عالی داریم و غلظت آن هم به اندازه است.

 

3-در تیرامیسوی ایتالیایی بیشتر نیاز به طعم قهوه هست. خب حالا من مقداری پودر قهوه روی یک ظرف کلاسیک میپاشم. خب حالا بیسکوییت ها را تک تک در داخل قهوه که قبلا به آن آن آب جوش اضافه کردیم می غلتانم و در ظرف مورد نظر قرار می دهم. این مورد اختیاری است که تزئین کلاسیک انجام دهید.

 

یا از گیلاس یا هر قالبی که دوست دارید استفاده کنیدخب حالا یک لایه کرم روی بیسکوییت ها بریزید و کمی پودر قهوه روی کرم بپاشید و دوباره بیسکوییت را در مایع قهوه بغلتانید و روی کرم قرار دهید و دیزاین کنید. اگر نتوانستید با تخم مرغ کرم درست کنید می توانید از خامه آماده استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی آن حدود 2 ساعت است.نوش جااااااااان…