وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ضربان قلب در این مواقع خطرناک است

ضربان قلب در این مواقع خطرناک است

ضربان قلب در این مواقع خطرناک است

 

 

ممکن است ضربان بالا اذیتتان کند اما دلیلش را ندانید.مخصوصا اگر در این مواقع باشد.احساس ضربان قلب بالا معمولا در زمان ملاقات های مهم، امتحان ها و همچنین زمان بی خوابی های شبانه بروز می کند و در بین خانم ها این مشکل بسیار دیده می شود و درمان نکردن ضربان سریع قلب یا تاکی کاردی سبب بروز مشکلاتی در فرد خواهد شد همچنین، تپش قلب با علایمی مثل : احساس سنگینی در قفسه سینه و تنگی نفس همراه خواهد بود که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

 

*آنچه در مورد ضربان قلب بالا باید بدانید

همانطور که می دانید قلب با پمپاژ کردن دائمی خون به تمام بدن اکسیژن و مواد مغذی را به قسمت های مختلف بدن ارسال می کند و باعث زنده ماندن فرد خواهد شد که به شکل عادی قلب انسان در هر دقیقه بین شصت تا صد تپش دارد اما در صورتی که فرد بیشتر از صد بار در دقیقه تپش را تجربه کند به عنوان تاکی‌کاردی یا تند تپشی قلب به شمار می رود که بنا به

 

ضربان قلب در این مواقع خطرناک است

 

*دلایل مختلفی رخ می دهد که عبارتند از:

1-اضطراب زیاد

زمانی که فرد با یک مساله استرس زا رو به رو می شود سیستم عصبی سمپاتیک و غدد آدرنال ترشح آدرنالین را افزایش داده که در نتیجه گیرنده هایی در قلب به این محرک واکنش نشان می دهند و سبب افزایش ضربان قلب خواهند شد بنابراین، بهتر است درزمان مواجهه با عامل استرس زا تکنیک های تنفس عمیق را تجربه کنید.

 

2-نوشیدن کافئین

نوشیدن مقادیری زیادی کافئین سبب افزایش ضربان قلب خواهد شد البته در برخی مواد در صورت حساسیت به کافئین حتی به مقدار کم فرد تپش قلب را تجربه خواهد کرد از این رو، مصرف نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید و در صورت عدم کاهش ضربان قلب به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

3-نداشتن خواب کافی

در صورتی که نتوانید خواب کافی داشته باشید در طول روز سطح آدرنالین افزایش پیدا می کند که در نتیجه سبب ضربان قلب بالا خواهد شد، به طور میانگین باید بزرگسالان هفت تا نه ساعت خواب شبانه را تجربه کنند از این رو، در صورتی که در به خواب رفتن مشکل دارید ابتدا باید علت آن را بررسی و رفع کنید.

 

 

4-مصرف برخی دارو ها

همانطور که می دانید مصرف برخی داروها سبب افزایش ضربان قلب خواهد شد به همین خاطر، زمانی که برای تپش قلب به پزشک مراجعه می کنید از شما در مورد دارویی که مصرف کرده اید می پرسد، از این رو درمان این مشکل نیاز به تغییر مقدار دوز دارو یا خود دارو دارد.

 

 

5-پرکاری تیروئید

همانطور که می دانید غده تیروئید باعث تولید هورمون تیروکسین و تریودوتیرونین می شود و در صورتی که فرد دچار پرکاری تیروئید باشد این غده، تیروکسین بیشتری تولید می کند که سبب افزایش متابولیسم بدن و ضربان قلب خواهد شد همچنین، مشکلات تیروئید با کاهش وزن ناگهانی و افزایش اشتها نیز همراه می باشد که به منظور درمان پرکاری تیروئید باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

6-سرماخوردگی با تب

در صورتی که تپش قلب با علایم سرماخوردگی مثل سرفه، عطسه و…همراه باشد ممکن است سرماخوردگی علت تپش قلب باشد زیرا، زمانی که بدن با عفونت مبارزه می کند دچار ضربان سریع قلب خواهد شد.

 

 

7-کم خونی

زمانی که اکسیژن خون جهت تامین نیاز های بدن کافی نباشد کم خونی اتفاق می افتد که در نتیجه قلب به سختی فعالیت کرده تا خون را به قسمت های مختلف بدن بفرستند و در نتیجه فرد ضربان سریع قلب را تجربه می کند، همچنین کم خونی با علایم دیگری نیز مانند : سردرد، خستگی، سرگیجه، پوست رنگ پریده و ….همراه است.

 

 

8-آریتمی قلبی

هنگامی که نوعی نقص عملکرد الکتریکی در قلب وجود داشته باشد آریتمی قلبی اتفاق می افتد که منجر به تسریع ضربان قلب می شود و بنا به دلایل مختلفی این مشکل ایجاد می شود اما در اکثر موارد با ضربان سریع قلب همراه است که اغلب قابل درمان است و همراه با عوارض جانبی از جمله : غش کردن، سینه درد، تنگی نفس،حالت تهوع و تنگی نفس همراه است.

 

 

*در چه مواقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که در هر دقیقه ضربان قلب تان بیشتر از صد باشد و در هر دقیقه کمتر از ۶۰ باشد و ورزشکار نباشید و این مشکل با علایم زیر نیز همراه باشید :

-احساس لرزش یا تپش قلب در قفسه سینه

-غش کردن

-تنگی نفس

-احساس درد در قفسه سینه

-احساس سرگیجه یا سبکی سر

-احساس تپش قلب یا لرزش در قفسه سینه

 

*نشانه های تپش قلب بالا

در زمان ضربان قلب بالا ممکن است قلب خون را به صورت موثر به قسمت های بدن پمپاژ نکند و سبب بروز نشانه های زیر در فرد شود:

-درد قفسه سینه

-احساس سبکی در قفسه سینه

-ضربان سریع قلب

-تنگی نفس

-از حال رفتن(سنکوپ)

 

نکته : برخی از افراد مبتلا به ضربان قلب بالا هیچ علائمی نداشته و با آزمایش پایش قلبی یا معاینه فیزیکی مشخص می شود.

 

*چه عواملی  خطر ابتلا به ضربان سریع قلب را افزایش می دهد؟

1-افزایش سن : با افزایش سن احتمال ابتلا به تاکی کاری (ضربان قلب بالا) افزایش می یابد.

 

2-سابقه خانواده : در صورتی سابقه خانوادگی اختلالت ضربان قلب داشته باشید خطر مبتلا شدن به بی نظمی ضربان قلب افزایش پیدا می کند.

 

3-مشکلات پیش زمینه ای قلبی : بسته به عواملی مانند ضربان و مدت ضربان قلب، نوع تاکی کاردی و…مشکلات تاکی کاردی متفاوت می باشد و مشکلات احتمالی شامل : عدم توانایی قلب جهت پمپاژ خون کافی، لخته های خونی که به حمله قلبی یا سکته منجر می شوند و مرگ ناگهانی.

 

ضربان قلب در این مواقع خطرناک است

 

*با راه های مراقبت از قلب آشنا شوید…

با کمک ورزش، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، حفظ وزن می توانید به سلامت قلب کمک کنید و به صورت منظم به منظور اطلاع از سلامت جسمی تان به پزشک مراجعه نمایید تا مشکلاتی مانند کلسترول بالا به زودی تشخیص داده شود و یک سری نکات را به منظور سلامت قلب باید رعایت کنید که عبارتند از :

-کاهش استرس با کارهایی مانند : مدیتیشن و یوگا

-محدود کردن مصرف کافئین

-ترک سیگار

-اطلاع داشتن از عوارض جانبی دارو ها

 

 

*خطراتی که ضربان قلب نامنظم به همراه دارد

اگر چه بروز این مشکل بسیار ناراحت کننده است اما در اغلب موارد خطری ندارد و در موارد نادر بروز تپش قلب امکان دارد یکی از نشانه های مشکل های جدی قلبی مثل تپش قلب نامنظم باشد که به درمان احتیاج است و تپش قلب بالا در صورت بدون درمان مناسب منجر به بروز مشکلات زیر خواهد شد :

-احساس ضعف یا سرگیجه

-آسیب قلبی

-سکته

-نارسایی ارگان ها

-درد قفسه سینه

-ایست قلبی

 

ضربان قلب در این مواقع خطرناک است

 

*راه ها و ترفند های خانگی  درمان تپش قلب

-پرهیز از مصرف تنباکو، ماری جوآنا، توتون و دارو های غیر قانونی

-ورزش

-تنفس عمیق

-سپری کردن وقت بیرون از منزل

-دوش آب سرد

-پاشیدن آب سرد روی صورت

-رژیم غذایی دارای موز، آووکادو، اسفناج و سیب زمینی