وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درخواست اتحادیه‌اروپا؛ آمریكا كنترل اینترنت را رها كند

اتحادیه اروپا خواستار خصوصی شدن و قرار گرفتن سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی (آیكان) تحت نظارت بین‌المللی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، كمیسیون اروپا در بیانیه‌ای كه در بروكسل منتشر شد اعلام كرد: اینترنت 1.5 میلیارد كاربر دارد كه 300 میلیون نفر از آن‌ها در 27 كشور عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌كنند.

توافقی كه به وزارت بازرگانی آمریكا امكان كنترل آیكان را می‌دهد در 30 ماه سپتامبر به پایان می‌رسد. این سازمان غیرانتفاعی كه در مارینا دل ری كالیفرنیا واقع است در سال 1998 برای نظارت بر سرورهایی ایجاد شد كه پایگاه داده نام‌های دامنه را كنترل می‌كنند.

فشار اتحادیه اروپا برای خارج شدن كنترل آیكان از سوی آمریكا در حالی صورت می‌گیرد كه این سازمان در 21 ماه ژوئن نشستی را در سیدنی برای بحث در زمینه نام‌های دامنه سطح بالا آغاز می‌كند. مجلس نمایندگان آمریكا در 4 ماه ژوئن نشستی را برای بحث در مورد نظارت آمریكا بر آیكان برگزار كرد كه در آن نمایندگان حزب دموكرات و جمهوری‌خواه موافق نظارت آمریكا بر آیكان بودند.

طبق بیانیه كمیسیون اروپا، از دیدگاه این اتحادیه ترتیبات نظارت بر اینترنت آینده باید نقش كلیدی را منعكس كند كه شبكه جهانی برای تمامی كشورها ایفا می‌كند.

اتحادیه اروپا از آمریكا درخواست كرد برای مستقل شدن و پاسخگو بودن این سازمان در برابر جامعه جهانی با اتحادیه اروپا همكاری كند.

در ماه می، ویویان ردینگ، كمیسر جامعه اطلاعاتی اتحادیه اروپا خواستار ایجاد گروهی از 12 كشور برای نظارت بر این سازمان شده بود.

همچنانكه كشورهای دیگر درصدد مدیریت نام‌های دامنه‌ای مانند uk. و fr. برمی‌آیند آمریكا برای واگذار كردن كنترل اینترنت از سوی كشورهای دیگر تحت فشار قرار گرفته است.

طبق اعلام كشورها، زیرساخت فعلی اینترنت مشكلات امنیتی ایجاد می‌كند، به‌ویژه پس از اینكه وب سایت‌های كشور استونی در پی تیرگی روابط سیاسی با روسیه در ماه می سال 2007 مورد حمله هكرها قرار گرفتند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز