وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سوپ مرغ و برنج

روش تهیه سوپ مرغ و برنج

روش تهیه سوپ مرغ و برنج

 

سوپ برنج و مرغ” را به کشور تایلند نسبت می دهند، حال مختص هر کشوری که باشد اهمیت چندانی ندارد چرا که این سوپ را می توان با حفظ دو ماده اصلی برنج و گوشت مرغ با انواع خلاقیت ها طبخ کرده و از طعم آن لذت برد، منظور از خلاقیت به خرج دادن این است که می توانید سبزیجات موجود در آن را متفاوت بریزید و یا ادویه های دلخواه خودتان را به آن بیفزایید.

 

بهتر است از برنج های نیم دانه، با نشاسته زیاد که مدت پخت آن ها کوتاه است استفاده کنید؛ هرچه نشاسته برنج بیشتر باشد سوپ شما لعاب دار تر می شود. یکی از ادویه های خوبی که می توانید در این سوپ بریزید ادویه کاری است، ادویه کاری طعم خوبی به این سوپ می بخشد ولی در ریختن آن زیاده روی نکنید.

 

*موادی که برای تهیه این سوپ مقوی لازم دارید:

-سینه مرغ   2 عدد

-برنج نیم دانه   1 فنجان

-هویج   1عدد درشت

-ساقه کرفس  1عدد

-پیاز سفید   1عدد درشت

-برگ بو   به میزان لازم

نمک و فلفل   به میزان لازم

-زردچوبه   به میزان لازم

-پودر کاری   به میزان لازم

-گشنیز خرد شده   به مقدار لازم

-آبلیمو   به میزان لازم

 

روش تهیه سوپ مرغ و برنج

 

*برای داشتن یک سوپ مرغ و برنج عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-یک فنجان برنج را پاک کنید، یک آب بشویید، برنج را داخل یک ظرف مناسب بریزید و روی آن آب ولرم اضافه کنید به طوری که آب یک بند انگشت روی برنج را بپوشاند، این ظرف را کنار بگذارید تا به مدت 4 الی 5 ساعت بماند و برنج خیس بخورد.

 

1-2 عدد هویج درشت را خرد کنید (به هر شکلی که خرد کنید فرقی نمی کند این بستگی به سلیقه خودتان دارد که هویج حلقه ایی خرد شود یا نگینی) 1 عدد ساقه کرفس را هم خرد کنید. (آن را به قطعات کوچک و نگینی خرد کنید) 1 عدد پیاز سفید درشت را هم به قطعات بسیار کوچک خرد نمایید، 4 حبه سیر را پوست گرفته و خرد کنید.

 

همه سبزیجات را داخل یک قابلمه بریزید، برنج خیس خورده را هم به آن بیفزایید و یک و نیم لیتر به آن آب اضافه کنید؛ قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا سبزیجات به همراه برنج به آرامی پخته و نرم شوند. (یک و نیم لیتر حجمی به اندازه یک بطری نوشابه خانواده است)

3-دو عدد سینه مرغ بدون پوست را آماده کنید، آن ها را یک آب بشویید و با مقداری برگ بو داخل یک قابلمه بریزید، یک و نیم لیتر آب به آن بیفزایید و قابلمه را روی گاز بگذارید و بگذارید سینه های مرغ کاملا پخته شوند.

 

(بهتر است ابتدا سینه های مرغ را بدون اضافه کردن برگ بو با آب بجوشانید تا کف سفید حاصل از گوشت مرغ روی سطح آب بیاید، آب را به همراه کف سفید روی آن دور بریزید و مجددا یک و نیم لیتر آب روی گوشت مرغ اضافه کنید و به همراه برگ بو بپزید)

 

4-سراغی به قابلمه حاوی برنج و سبزیجات بزنید، دانه های برنج، تکه های سبزیجات و میزان آب درون قابلمه را اندازه کنید، سبزیجات و برنج باید نرم شده باشند و آب درون قابلمه باید اندازه باشد، اگر آب سوپ کم بود مقدار کمی به اندازه یک استکان آب گرم به آن بیفزایید.

 

مقداری از برنج پخته را از قابلمه خارج کرده و داخل یک کاسه بریزید برنج پخته را با گوشت کوب له کنید و مجددا آن را داخل قابلمه برگردانید این کار برای آن است تا سوپ لعاب بی اندازد.

 

(اگر از برنج های کم نشاسته استفاده کردید ناچارید که یک سیب زمینی کوچک را از ابتدا پوست گرفته و به همراه سایر سبزیجات و برنج بپزید؛ در همین مرحله سیب زمینی پخته شده را خارج کنید، آن را با گوشت کوب له کنید و مجددا درون قابلمه برگردانید)

 

سینه مرغ پخته را از قابلمه خارج کنید، گوشت سینه مرغ را از استخوان هایش جدا کرده و گوشت سینه مرغ را با دستتان تکه تکه و خرد کنید.

 

آب مرغ درون قابلمه را صاف کنید، معمولا پس از پخته شدن گوشت مرغ، خلط حاصل از آن به ته قابلمه می رود؛ پس از یک پارچه تمیز نخی استفاده کرده و آب مرغ را صاف نمایید.

5-آب مرغ صاف شده و گوشت مرغ پخته تکه تکه شده را داخل قابلمه سبزیجات و برنج بریزید، مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه و پودر کاری به آن بزنید و بگذارید سوپ حسابی جا بیفتد.

 

قبل از سرو سوپ، چند قاشق آب لیمو داخل قابلمه بریزید و سوپ را در ظرف های مناسب بریزید و با مقداری گشنیز خرد شده تزیین نمایید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص  نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد  دقیقه و زمان مناسب برای پخت  دقیقه است.نوش جااااااان…